vart ska man börja..

Vi kan börja med att vi var haft två helt underbara veckor ute på olika öar med relax, part, sorkling och mopedhyrning. vi har efter dom två veckorna haft några dagar i missöde. det börja med när vi skulle hyra moppe och skulle ta oss upp på en viewpoint och koh tao är vägarna allt annat en bra.. dom är inte körbara ur min synvinkel. på vägen upp fastnar jag i en grop och sladdar och välter moppen, på väg ner gör jag samma tabbe. när vi väl ska lämna in moppen ser han att jag repat hela neder sidan på moppen och vi får betala 6000bath vilket är 1500kr. mycket pengar för oss som levde på minimum. efter det var det lite otaggat och vi bestämde oss att dra till andra sidan thailand till koh lanta. en resa som tog 16timmar. väl framme checkar vi in på ett väldigt fint hotell i våra ögon som ligger mitt på stranden. vi tänkte lyxa till det lite då koh lanta annars är en rät död stad och inte har så mycket att erbjuda. väl på hotellet så tar jag och jossan en strandpromenad då en tjej kommer fram till oss och säger att dom har gått ut med tsunamivarningar och man ar ombedd att gå tillbaka till hotellet. vi får lite smått panik och joggar tillbaka. Men vid hotellet verkar allt lungt, vi går fram till personalen och frågar och dom säger att dom klllar nyheter och väntar på besked. 5min efter det börjar alla rusa ocv vi springer bara in och hämtar våra pass och börjar rusa med alla. när vi kommer ut på vägen märker man att alla har smått panik och alla kör i riktningen mot berget.... men alla vägrar stanna för att plocka upp oss. så efter några minuters springning får vi tillslut tag på en bil som kör oss högst upp på berget. och där satt vi i ca 5 timmar innan varnkngarna drogs tillbaka. när man väl fick åka ner ville ingen av oss tillbaka till hotelllet eftersom det låg mitt på stranden. så en snäll thailändare lånade ut ett rum med en madrass där vi fick sova över natten. mycket snällt. kl 8 dagen efter drog vi igen, nu in till krabi. Man kan ju sammanfatta med att det hade varit några kaotiska dagar. När tsunamivarningen utfärdades var vi nästan alla överens om att dagen efter ta ett flyg hem. men efter natten så sa vi att vi drar från thailand och åker till kuala lumpur. och det är sjukt hur mycket mer jag uppskattar resan nu. Jag kunde lika gärna varit hemma. så vi fick en helt ny start i en helt awesome stad. vi kom hit 8 på kvällen då vi suttit i 2 timmar i trafikstockining. När vi checkat in och så åkte vi till time squere som är ett sjuuukt stort varuhus med tio våningar med affärer, bergedalbanor och cinema, vilket vi var intresserade av. så det vart titanic i 3D som börja kvart i 12 på natten. ja vi var inte hemma förens 4 på morgonen. Vi har aven kollat in pretona towers som var helt fantastiska, Great stad ar min sammanfattning. sjukt bra shopping ocksa. Sa in morgon tar vi oss till Tioman Island. Pusss och kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback